CPC Loop Den haag – Doelen bereiken


CPC Loop Den Haag – AA Drink 10km loop

Al jaren roep ik dat ik een keer een halve marathon wil hardlopen, maar continu schoof ik dat voor mij uit.
Klinkt dit jouw ook bekend in de oren?
Lees dan mijn blog van deze week en je krijgt de handvatten om jouw persoonlijke doel wel te bereiken. (dit is een verhaal geschreven vanuit mijn eigen ervaring om van daaruit zelf je leerdoelen en tips te halen)

Zoals ik net al schreef, wil ik al heel lang een halve marathon lopen.
Eind 2015 zat ik daarnaast ook in een sleur qua sporten en was ik opzoek naar een uitdaging op gebied van beweging.
Ja, 1+1=2 dus besloot ik om de stap te zetten.
Trainen voor de halve marathon.
Als eerste ging ik opzoek naar een paar goede hardloopschoenen en een handige app die mij zou ondersteunen.
Na wat reacties op mijn facebook berichtje over mijn hardloopschoenen en plan kreeg ik al snel een verzoek: ”doe je mee met de CPC loop in Den Haag?”
Die vind 6 maart 2016 plaats en is een super leuk evenement.
Nu was de halve marathon(21,1km) te kort dag, dus besloot ik eerst de 10km loop uit te lopen.
Vol goede moed ging ik dus opzoek naar een trainingsschema en trainingsmaatje en 1 januari 2016 begon ik met mijn training.
8 weken trainen voor een 10km loop was naast het hardlopen zelf al een hele uitdaging.
Daarnaast was mijn doel: in 60 minuten uitlopen.

Regen, zonneschijn, beurse knieën en voeten, soms alleen en soms met mijn trainingsmaatje Rebecca, het maakte niet uit, ik ging zo veel mogelijk trainen.
Maar…………… Ik kwam niet verder dan 7,5km en ik werd een paar dagen voor de wedstrijd daardoor erg nerveus.
Hoe moest ik dan 10km hardlopen?

Ja, gewoon gaan en op jezelf vertrouwen.
Ik deed het tenslotte om mijn bewegingspatroon een boost te geven en het belangrijkste voor de fun. Natuurlijk wist ik dat ik 10km in 60 minuten niet ging redden, maar uitlopen was mijn doel.
Misschien in 1 uur en 10 minuten? We zullen het zien.

De dag was aangebroken.
Uiteraard begon ik met een stevig ontbijt bestaande uit weetabixpap met biologische magere melk en een banaan voor voldoende goede koolhydraten en eiwitten.
Dit kostte mij een beetje moeite want ik had niet zo lekker geslapen en ik was erg nerveus.
Waar moest ik precies starten? Zou ik het redden? Zou het droog blijven?(het was namelijk de hele week zeer slecht weer), Hoe vaak moet ik wandelen om te herstellen?

12814563_976581535750602_492758894953891554_n

Kortom er spookte van alles door mijn hoofd, maar met gezonde spanning stond ik aan de start van mijn eerste hardloopwedstrijd met wat vriendinnen en cliënten van Food & Fit die ik sponsorde tijdens de loop.
Wat een menigte en wat een geweldig gevoel!
Daar gaan we dan, Go girl, zet hem op en we gaan het gewoon doen!
Onderweg vele bezoekers die de lopers aanmoedigden en zelfs bewoners die voor gezellige muziek zorgde.
Wegen waren gewoon afgesloten voor duizenden hardlopers en heel Den Haag stond op zijn kop!
Wat een gezelligheid en de eerste 5km deden we dan ook met veel plezier en weinig moeite.
Maar vanaf 7km begonnen mijn buikspieren en benen toch wel te protesteren. 7km zonder te wandelen, dan moeten die laatste 3 kilometers toch ook lukken.

12794453_976792542396168_6948997089651943493_n

En ja hoor, de laatste kilometer trok ik nog 2 sprinten van zo’n 200 a 300 meter.
Die adrenaline die ik kreeg na het zien van de finish heeft ervoor gezorgd dat ik een tijd neerzette van 1 uur, 7 minuten en 35 seconden.
Niet in 60 minuten, maar wel sneller dan wat ik had verwacht en zonder te wandelen.
Ik stond er zelf van te kijken dat je zo’n prestatie kan neerzetten terwijl je dit niet had verwacht.
Een fantastische dag met een prestatie waar ik trots op ben en die beloond werd door een mooie medaille.

Naast de tip: geef niet op, zijn er uiteraard nog vele andere tips uit dit verhaal die je kunt gebruiken.
Ik zet ze nog even op een rijtje:
* Waar een wil is, is een weg
* Zoek een middenweg. (niet in 60 minuten, ook niet in 1 uur en 10 min, maar in 1 uur en 7 minuten)
Leg de lat dus niet te hoog
* Wees trots op alle stappen die je zet
* Bekijk de positieve punten en niet de alleen negatieve punten
* Het proces is vallen en opstaan. Het gaat niet vanzelf
* Zorg dat het doel leuk en haalbaar is
* Zoek een maatje die dit doel ook wilt bereiken en doe het samen
* Hou je doel voor ogen, dit zorgt ervoor dat je er helemaal voor gaat
* Maak het proces en je doel leuk door b.v. social media erbij te betrekken
Reacties van mensen kunnen je erg helpen
* En… Ervaar dat je het kunt en wees trots op jezelf wanneer je EEN doel bereikt heb

Heel veel succes met het behalen van jouw persoonlijke doel.
Ga ervoor!

12795410_1578322859124701_5982506172351941189_n 10171691_976510745757681_1219430295191277186_n

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *